En dag som denna

Suttit nu o filosoferat nu i en timme lite drygt, kommit fram till många saker som jag inte tänkt på förut eller inte velat insett kanske!?
Jag trivs som jag har det och jag känner ingen större lust o ändra på något det är inte de jag har tänkt på utan mestadels ett mail jag fick från en vän för 1 vecka sen som verkligen fick mig o tänka till....!? I vanliga fall är jag inte så stormförtjust att lämna ut mig o berätta om vad jag känner o hur jag känner, blir mer sårbar då på någotvis. Därav det få antal av människor som finns runt mig som jag kan vända mig till... Och varför har man det så tro!? Svårt o släppa det där mailet asså. Tack du kära vän!
Till något heeeelt annat kanske!? Asså det finns så mycket som jag vill berätta men min lojalitet säger stopp, o då får det bli så. Vad är det som säger igentligen att jag ska vara deras stöttepelare!? Vad är det som säger att jag vill höra vad det har att säga!?
Fast jag vill höra vad de har och säga, o jag vill vara där för deras skull.
Finns en person som jag ställde upp på riktigt mycket var vid hennes sida och lät henne veta att jag verkligen brydde mig. Inte ens hennes egna pojkvän som hon hade då var med utan det var jag, jag! Satt med henne i det där fruktanvärda tråkiga väntrummet och hur de en försökte göra det "hem trevligt" så funka det lixom inte ändå. Sjukhus doften bet sig fast i näsan och man kännde det sterila långt in i benmärgen. Men jag satt där i dessa timmar och stötta henne till 100%. Synd bara att hon är så fruktansvärt trångsynt och vill höra mig säga ett ord som jag tycker att jag inte behöver säga då jag inte tycker jag har gjort något fel. O bara för det så har vi båda gått miste om en väldigt bra vänskap.
Synd!
Men tiden går och man träffa nya intressanta människor och vissa av dem är tyvärr riktiga puckon lr så är de kanske en bra vän för livet!? Men som sagt jag väljer mina vänner med omsorg....tänk på det... Bara för att jag samtalar med just dig så betyder inte det att du är min vän utan kanske nån flyktig bekant.... Som jag gärna inte håller ett mer privat snack med...





Lite av mig idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0